Gränsen


Det var en mörk höstnatt då jag hörde ljudet av en skrikande mamma som för några sekunder sedan mist sitt andra barn, jag blev så hemskt bedrövad och sorgsen att tårarna föll ned på de torra kinderna.

Jag ser barnen falla på gatorna i bitar, de ligger i trasiga ruiner och kvider! Människornas rättigheter trampas under de kraftiga skorna. Jag ser att barnen lider, jag vill stödja men det går inte, jag beredd att mista mitt liv för att kunna rädda ett litet barn, det svider. Jag känner mig hopplös när jag ser barnen lida. Jag vill stödja med det går inte! det svider.

Världens största fängelse kallas nuförtiden för Gazaremsan, ingen kommer in, ingen kommer ut, murarna måste falla. Människorna behandlas som kor. Det är så synd. Jag lindar min sjal runt halsen så alla ska se att jag stödjer. Fria Palestina Fria Palestina! Det är det enda jag får ur mig. Muren måste falla till vilket pris som helst. Jag ser blodet rinna ner längst gatorna. Jag ser att Palestinierna bli nekade till trädet som växte i deras hemland, det gör ont! Det är så många fina barn som har fallit offer inför skurarna, det gör så ont att såret i mitt bröst börjar svida igen! Fria Palestina! Med mina bruna ögon ser jag hur färgen röd forsar som vatten, strömmar ner för en åker och flyter sig ut i gatorna. Det är så många som håller käft medan blodet rinner ner från gatorna. Israel begår brott mot mänskligheten, bombar skolor, dödar kvinnor, bombar sjukhus, bombar barn, tar vår mark!! Men vad fan har barnen för skyldigheter!! Barnen föds och är helt oskyldiga, varför ska de lida?! Någonting måste göras, för barnen ligger döda på gatorna i trasiga ruiner och kvider! Fria Palestina!

Jag ser hur folket blir rasistiskt bemötta på samma plats som de föddes!! Det är orättvist!! Det svider och gör ont att diskrimineras fast man är landets barn!! Ingen kommer in eller ut, gränsarna är stängda. Jag vill känna lugn och ro, som alla barn vill jag resa utomlands och vila! Jag vill känna smaken av lycka fast jag vet att jag aldrig kommer att göra det!! Ockupation!! Jag hör skotten i luften med det är tyst på planeten! Jag vill att världen ska höra i vilket kaos Palestinierna lever! Det är ingen som fördömer Israels brott mot mänskligheten! Så jäkla många år av krig, snälla Gud led oss till en lösning. Våra rättigheter nedtrampas som man trampar på myror. Något måste göras för barnen lider! Man har rätt att göra motstånd. Jag är trött på att världen inte gör något. Hur länge ska jag behöva kritisera, det gör ont i min mun och jag vill känna doften av min döende mor! Snälla Gud, hjälp de kvidande barnen!

Varför ska barnen känna sig rädda när de ska till skolan! Jag vill kunna gå i lugn och ro utan att behöva vara uppskrämd och skraj! Det svider och gör ont när jag vet, att när jag kommer hem kommer något av mina syskon ligga döende i sängen!!! Pansarvagnarna passerar gatorna som cyklar! Det känns som om att vi är djur som förs nere på jorden och fiendens flygplan är högst upp i himlen och har kontroll över oss, det skjuter bomber på oss! De bryr sig inte om det är ett litet barn som bomben kommer över, barnen är oskyldiga, ``vad vill man nå``!!! Vårt folk dör men vi kommer aldrig att ge upp! När de kommer in på natten och knackar på den halvslagna dörren så får jag känslan av smärtan, jag känner igen fasan när de kommer in och vill att vi ska tömma huset, gör vi det motsatta kommer de att bomba huset med oss i det! Det gör ont att de ska föra min far till fängelse! När jag är inne i huset och hjälper mamma med att tömma alla kläder ur skåpet känner jag dundrandet i golvet, jag blir vettskrämd! Jag ser min bror stå bredvid en beväpnad soldat, jag känner mig död, jag skriker till min bror att akta sig för den beväpnade soldaten! Fria Palestina! Fria Palestina!

Jag ser bönderna tvingas lämna sina marker av fienden! Det svider, bönderna måste få föda ur marken annars lever de inte. Våra apelsiner och oliver blir stulna av fienden!! Vår mark blir stulen av de beväpnade soldaterna med hjälp av våld! Jag känner lukten av att ingen på jorden varken har ett hjärta eller känslor?? Är det ingen som har känslor eller har känslorna raderats, det finns inga goda hjärtan på jorden!! Våra bröder och systrar slaktas och våldtas, det gör ont att veta det eller känna blotta tanken!! Palestinierna torteras! Alla barn har ett land utom jag, jag känner mig övergiven av hela mänskligheten! Jag säger till den mamman som har mist sitt andra barn att inte gråta för hennes barns blod kommer att vattna det torra Palestina! Fria Palestina! Kom igen alla Palestinier!!!

Mamma, mitt land ropar till mig. Min godhjärtade mor, gråt inte, för mitt blod kommer att vattna min mark!! Mamma, jag ger mitt liv till mitt land hellre än att bli nekad! Jag hyser all min kärlek till mitt dyrbara land, Palestina! Kom igen alla Palestinier (kraftfulla män) gud är med er! Dundra det fria över de som har erövrat din mark! Men mamma och pappa oroa er inte, för med min tro och stenar kommer de aldrig att erövra mig! I våra ögon så blir du större, Jerusalem, varje gång en mamma med ett leende berättar om dig! I mina böcker kommer jag ihåg dig, men i mina leksaker ritar jag en form! I oss så blir vår kärlek större och större! Vi ger oss aldrig, ditt utrymme kommer aldrig att bli tomt! En oskyldig tjej ropar pappa! pappa! soldaterna dödar oss och slänger oss bort!! Fria Palestina!

Av: Lina A

Texten som pdf 


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Digit! 2021 prisutdelning

Min vän Jorden måste jämt snurra utan någon pause.

Digit! 2021 rekord