Till Mamma

”Mamma” är ett litet ord men ändå så stort, ändlöst och fint.

När man säger ordet blir man snäll och glad.
Det finns inte någon i hela världen som inte älskar sin mamma.
Mammor är obetalbara.
De har många fina egenskaper
Och när jag säger ordet ”mamma” menar jag så mycket…

För varje barn är mamma viktig. Man kan säga att mammor är som Gud i ett tempel
Och vi barn är deras ändlösa ljus som aldrig släcks.
Det finns inte någon i hela världen
Som inte älskar sin mamma.
Mammor är obetalbara.

Hur kan du inte älska den personen som gav dig liv?
Hur kan du inte pussa pannan på din mamma?
som hela natten och dagen satt vid vaggan och gav dig liv
och var som ett ljus som alltid lyste i ditt rum.
Hur kan du inte pussa hennes mjuka händer?
Som varje gång har klappat ditt huvud,
torkat dina tårar, upplevt ditt första steg, första ord,
och allt ”det första” som kommer minnas hela livet.

När vi föds upplever vi först mammas kärlek,
Hörde och kände hennes röst.
Det finns ingenting i hela världen som vi kan jämföra och mäta med mammor.
I våra liv är mammor alltid den person som lyssnar och förstår.
De är rådgivare och hjälpare för oss barn livet ut!

Jag kommer alltid vara vid min mammas sida, såsom hon varit vid min.
Jag kommer älska, respektera, hjälpa henne
Och jag kommer ta ett stort ansvar.
Allt kommer jag göra för henne!
Mamma, du är lik en doftande blomma och jag skall vårda dig med ömhet och kärlek livet ut.

Silva A

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Digit! 2021 prisutdelning

Min vän Jorden måste jämt snurra utan någon pause.

Digit! 2021 rekord