Ensam är aldrig nöjd


Ensam på månen, 
ser jag ut över mitt gråa 
landskap. Det är tomt, grått och kallt.
Jag har allt jag behöver.
Varför strävar jag efter mer?

Ensam på Jorden,
ser jag ut över mitt färgglada 
landskap. Det är blått, grönt och gult.
jag har allt jag behöver, och mer därtill.
Varför jagar jag efter mer?

Ensam på solen, 
ser jag ut över mitt sprakande 
landskap. Det är gult, orange och rött. 
Jag har allt jag behöver, och mer därtill.
Varför söker jag efter mer?

Ensam i rymden,
ser jag ut över mitt stora 
landskap. Det innehåller alla färger.
Jag har allt jag behöver, och mer därtill.
Varför kräver jag mer?

Ensam i universum,
ser jag ut över mitt oändliga 
landskap. Det innehåller allting vi
känner till, och mer därtill. 
Jag har allt jag kan önska mig.
Varför är jag inte nöjd?

E L

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Digit! 2021 prisutdelning

Min vän Jorden måste jämt snurra utan någon pause.

Digit! 2021 rekord