Minnet som förändrades ALLT!

Bitter,bitter,bitter vad fan är bitter?

Det känns som förra våren . Men det var 25 år sedan. 25 långa år har gått..  sedan det hemska hände.

Jag vaknar varje natt av mardrömmar det gör jag sedan 25 års tillbaka. Sedan den dagen då allt blev förändrat. Och jag förändrade.

Det liksom suger livet ifrån mig och bränner mig så det känns som jag har ett hål i magen som bara blir större och större. Det hemska är att jag inte kan göra något åt det. Det bara fortsätter.  Som om det är något djur som äter mig inifrån. Och jag kan inte sätta STOPP!

 Jag försökte förra året, jag försökte året därpå. I 25 år.  Det gjorde jag verkligen. Men jag klarade inte det. Jag kan inte hjälpa någon, älska någon. Om jag inte älskar mig först.  Att  inte kunnat  finnas för någon annan. Även om jag vill det, så kan jag inte.

 När jag gick förbi bryggan häromdagen kunde jag inte låta bli att titta på den spegelblanka ytan. Under en sekund kunde jag se  bilden av hans ansikte. Men bara en sekund. Snabbt var bilden borta igen. Som den hade dykt upp.  Så klaga inte, du vet inte hur det känns som jag gör!

Ingen förstår. Alla kallar mig bitter för att jag inte har varit glad på 25 år. Den person som jag var innan det hemska hände. Ingen var där! Bara jag. Endast JAG! Allt blev svart. Och jag blev bara argare och argare. Inget är bra och inget kommer bli. Om jag inte fixar mig själv! Men det kan jag inte. Kommer aldrig kunna det. Den dagen är en bit av mig och kommer alltid vara det.

K L

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Digit! 2021 prisutdelning

Min vän Jorden måste jämt snurra utan någon pause.

Digit! 2021 rekord