Stridsmoral med mitt inre
Tillfredsställandet
som jag kände efter att jag hade tagit revansch på Stina efter hennes
nedvärderande ord gentemot mig gällande min personlighet över en lång period
var oförutsägbar. Känslan av att man har
markerat för andra men först och främst för sig själv sin dyrbara värdighet är
det underbaraste som finns. “Du är bäst” sa mitt inre till mig själv. Springande
ut i den glänsande, skimrande och lysande som guld med den fina doften och
löven på marken och kvistarna hösten kunde jag med varje andetag tagande känna det
djupa fina med livet, att värdera sig själv. Men utöver allt det positiva som jag
kände kunde inte en del av mig avstå att få upp känslan att det jag gjorde var
fel.
“Hej, vad
fin du är!” får jag en komplimang av Stina. En chock fick jag efter att hon
hade pratat med mig på det viset och genom mina slutsatser utan någon ironi och
med en seriös ton. Varför befinner det sig ett leende bakom hennes så sagt
“fina” ord? Så olikt henne. Jag trodde att hon bokstavligen ville hämnas på mig
efter att jag hade markerat för henne att hon inte kan trampa på min värdighet.
Men hon kanske har insett felet som hon gjorde och har förändrats, snabbt
kanske men möjligt. Ångerkänslorna gällande mina hårda ord när jag tog revansch
på henne började slingra förbi mig. Jag kanske dömde henne lite för snabbt som
många andra? Hon kanske har förändrats, varför kunde jag inte hålla för mig och
inte svara på det sättet. Det kändes fel.
Stegen som
jag tar tillbaka hem är tunga som bly, det är såsom att jag går upp för ett
berg där mina steg inte känns som bara steg utan som besvärlighet, så kände jag
mig när jag lade märke till vad för fel jag ar haft om Stina igen. Efter hennes
nedvärderande ord riktade mot mig ännu en gång efter att jag hade trott att hon
hade förändrats, och var alltså också snäll mot henne. Hur kunde jag vara så
dum och tro att hon har förändrats?
Man är
vinddriven i stridsmoral, alltså utför man en kamp med sig själv gällande vad
som anses rätt och vad som anses fel. När gör jag rätt och när gör jag fel? Sinnesstämningen
av att vara den samvetslösa i möte av likgiltiga personer, man får känslan av
att få en bild av sig själv alltså erhålla en självbild som den personen utan
ett samvete i möte av människor som precis är på detta sätt, att helt enkelt
känna skuldkänslor när man i själva verket inte ska göra det i “moralens perspektiv”.
Situationer när den personen i möte med dig behandlar dig dåligt och du det
samma alltså. Det medför även ångerkänslor
till individen på grund av den andra enskilda varelsens manipulations teknik
som anges som “Du uppförde dig på ett dåligt sätt mot mig” “Även om jag gjorde
det mot dig anses det felfritt för mig”. Ansiktsuttrycken på den motsatta personen
som behandlade en dåligt verkar väldigt oskyldig och får en att drabbas av skuldkänslor.
Eftersom det behandlingen kallas för den oskyldiga metoden, som är en metod som
innefattar det dåliga uppförandet som sedan förvandlas till en skuldfri och
tillmötesgående beteende. Det syftar alltså på en person som syftar på att
reaktionen tillgiven från de övriga är fel (de försvarar sig själva och bemöter
människor som de bemöter en) för de är komplikationen att upprätthålla samt
avvärja kritik, detta är bekymret i dilemmat. Alltså påstås det alltid vara en
person som har gjort fel agerande men väljer att aktivt ingripa som att hen
inte har ej utfört något fel i situationen. Alltså även om ens hjärna agerade i
stunden rätt, och planeringen och allt möjligt var korrekt är detta som
förmedlar till en som individ att det var fel.
Förhoppningar
markerar ett ljus i ögonen, speglas av tålamodet av de tuffa utmaningarna som
man har blivit mött av. Bakom leendet inriktad efter varje uppfordran av kamp
är ett bevis på en förväntning på en förändring som ska ske. När den
förändringen inte sker oavsett om tålamodet finns kvar, förvandlas den
tålamodet till en ilska som vidare formas till en anpassning till verkligheten
som kan anses vara påtvingad. Sentimentet av att kunna behålla sin värdighet
och inte låta någon trampa på den genom att uppföra sig i enlighet med den
konträra personen känns det korrekta. Acceptansen av sinnevärlden är det som
gör att man får dessa emotioner. Vad som kvarstår av den acceptansen en tomhet
efter och ytterligare frågetecken, varför är det oöverkomligt att få förståelse
för verkligheten? Känslor och logik kan vid många tillfällen ha svårighet att försonas
på grund av att deras olikheter. Såsom att olja och vatten inte kan lösa sig
med varandra är det precis så det gäller för känslor och logik. Därför blir resultatet
av slutsatsen på vad som är rätt och fel dimmig och inte tydlig.
Kvantiteten
av löven som är oförutsedda och faller ner i hösten är såsom förväntningarna man
har på människor men som blir på trampade som löven. Önskningen att den
positiva förändringen på individers agerande skulle genomföras likt
förändringen på löven under hösten som får färgglada färger, men att det håller
hela tiden. Individer är det samma, förändras gott över en period som lövens
färger under hösten och sedan återgår till sina vanliga auktoriteter. Det är
såsom önskan om att löv ska innehålla olika färgglada färger hela tiden, det
samma med människor. Längtan om att det goda ska finnas hos de hela tiden,
alltså båda två är verkligheter som man inte kan förändra helt enkelt.
Efter att en
stor mängd av löv har fallit ner i hösten från grenarna börjar grenarna mista
om energin, på grund av energin som de lade på att inverka på löven för att de ska
falla ner. På detta sätt är det likartad med viljan av att längtan om det goda
ska finnas med människor i enlighet för när man känner för det, alltså
situations anpassat leder det till att energin börjar minimera sakta men säkert.
Genom varje situation upplevd med svårigheter blir det en konsekvens av att
lite energi från individen blir borttaget i samman med vilket är fallen. Alltså
befinner det sig en gräns där grenarnas energis slut och att låta löv falla ner,
precis som människor befinner det sig en gräns för deras energi alltså där det
når slutet.
Däremot är
det inte omöjligt att utlösa stridsmoralens kamp. Eftersom efter medvetande
till följd av de lärorika erfarenheterna stimulerar det en tydligare och tydligare
helhet och slutsats. Det är såsom svårigheten att finna vilka pusselbitarna som
binds ihop, men efter varje försök och misslyckande blir det en konsekvens av
ett lärande “dessa två binds inte ihop” alltså betyder det att de två binds
ihop och de andra två gör det också på grund av detta formen och så vidare. Detta
kan interageras med individers livserfarenheter och situationer samt
upplevelser av olika saker. Ju mer erfarenheter desto större helhet och
resultat, alltså kommer fortsättningen vara ljusare.............
S H
Kommentarer
Skicka en kommentar