Krasch

Krasch, det var precis så det kändes. Efter ett år och tio månaders förhållande så kom kraschen. Vårat fina förhållande som vi hade kämpat för så länge var nu över, för alltid. Det kändes som en eld inom mig, en eld som brann utan att någon någonsin skulle kunna släcka den. All min kärlek smälte samtidigt bort och frös sedan till is. Jag intalade mig själv i samma ögonblick att aldrig bli kär igen.

Det var en sommarkväll i augusti. Mina föräldrar var bortresta så jag och Viktor skulle vara ensamma hemma hos mig i fem dagar. Jag minns att jag hade på mig min blommiga klänning som min moster hade köpt åt mig när hon var i London och att jag hade lockat mitt hår i en halvtimme innan han skulle komma.

När han stod där på trappan med en röd ros i sin hand, sin bruna hår spretigt men ändå fixat med vax och den ljusgröna t-shirten som han hade haft på sig när vi träffades första gången tänkte jag för sista gången att min pojkvän var den bästa i världen.

Vi gick in och han la sig i min säng och bad mig lägga sig bredvid honom. Jag gjorde som han sa och han började stryka sina fingrar igenom mitt blonda, lockiga hår. Efter några minuter började vi kyssas och efter en stund övergick det hela till att vi hade sex. Det var sista gången våra kroppar låg så nära varandra, sista gången han andades tätt mot min hals och sista gången han var i mig. Nu blir jag äcklad av tanken.

Det var senare på natten när han skulle gå upp på toa som det hände. Krasch, det var så det lät från Viktors Iphone och det var så det kändes inom mig. På displayen kom ett meddelande upp. Ett meddelande som förändrade allt. Jag och Viktor hade aldrig haft någonting hemligt för varandra så jag öppnade meddelandet och läste: ” Hej Viktor, jag undrar hur du vill att vi ska gå vidare. Det som hände mellan oss i helgen var obeskrivligt och bra. Vi borde göra om det snart igen. Gör slut med din tjej så det kan bli du och jag, min sexiga lilla kille. Puss Emelie.”

Jag viste inte vad jag skulle göra, tårarna rann ner för mina kinder och vidare till munnen så jag kände den salta smaken på lungan. Det var så det gick till när det tog slut. Ett litet ljud som lät ”krasch” från Viktors mobiltelefon.



Linn A

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Digit! 2021 prisutdelning

Min vän Jorden måste jämt snurra utan någon pause.

Digit! 2021 rekord