Vad vi är

                                         Vad vi är


Kalla ögonfransar mot varma kinder, tystnaden mellan våra tårar
                     
                          Varma kroppar känner kalla händer

                        Mjuka läppar skapar hårda hjärtslag

”Den här stunden är förevigt” upprepas bland tankar och jag tror på det,
                                       just då, tror jag

Men nej, för när du går över marken som ses som där är stunden lika kort   som vi visste den skulle bli

             För här är aldrig där, och där kommer aldrig kunna vara här

Men tvärtom, du kommer alltid finnas här, hos mig, även om du är
                                                 där

För det är för svårt att glömma, när mina gråa ögon möter dina och du ler,                             
                                   då skiner du av guld


                                  Så vi älskar och älskar.

                 Fortsätter även när vi krossar våra hjärtan, varandras

För en röst låter aldrig lika bra över telefon, som den gör sittandes bredvid en
            Vi går sönder, men vi vet att tillslut kommer vi få gå tillsammans
                      
                         Till dess är du där och jag är här

                      Vi är tvärtemot, men vi är tillsammans
                                    
                                             Vi är vi




Emma S

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Digit! 2021 prisutdelning

Min vän Jorden måste jämt snurra utan någon pause.

Digit! 2021 rekord