Hjärtslag



-        
Jag kommer aldrig glömma dig, säger Freja.
Orden som lämnar hennes mun får mig att tänka, hur allt blev så här. Hur jag kunde hamna här inne på sjukhuset med en tumör i hjärtat. Dom säger att läkaren kan operera bort det men som att det någon sin kommer funka. Jag vet redan om att jag är död. Jag vet redan att mitt hjärtas slags rytm kommer sakta men säkert dö ut precis som jag. Jag Eric Persson 20 år är döds dömd. Freja min största kärlek tjejen jag inte kommer kunna glömma. Tjejen som har varit på min sida även när jag har varit dum i huvudet. Tjejen som fångade mitt hjärta. Om jag kunde göra nått nu är det att bli av med tumören så vi kan leva tillsammans för alltid.

-         Eric tror du att du kommer dö? frågar Freja
-         Ja det kommer jag, och du kommer leva ett bra liv utan mig, säger jag medans tårarna bildades i ögonen på både mig och Freja.
Hon la sin hand på mitt hjärta och kände på mitt hjärtas rytm. Vi satt där en stund i bara tystnad, en skön tystnad. Vi tänkte bara på våra minuter tillsammans.

Freja behövde åka hem nu så jag fick ligga själv i sjukhus sängen. Jag tog ett papper och en penna. Jag började låta orden flöda ut som en fin rytm. Jag började skriva mitt dödsbrev till Freja. Läkarna kom in och sa att de var dags nu. Jag skulle behöva lämna min familj och min älskade Freja. Jag visste att jag inte skulle kunna överleva denna operation, och jag visste att jag aldrig igen skulle kunna träffa Freja.
-         Kan ni snälla ge detta brev till Freja imorgon om jag inte överlever, säger jag till min över läkare.

-         Jag lovar att jag kommer ge den till henne om du dör men det kommer du inte göra, säger min läkare.

Jag fick in lugnande sömn medel som skulle få mig att somna in tills operationen är klar.
-         Babe jag älskar dig så mycket, det är dig jag vill leva resten av mitt liv med, säger jag till min älskade Freja.
-         Jag älskar dig också Eric men mina föräldrar skulle aldrig gå med på detta, dem gillar inte dig, dem tror att de är ditt fel att jag ligger efter i skolan, säger Freja gråtandes.
-         Jag lovar att jag kommer fixa det, jag kommer få dem att förstå att jag älskar dig och att jag bara vill få dig att må bra, säger jag och torkar bort hennes tårar.
Jag älskar verkligen henne. Detta blev våran fina plats, vid ett ödegivet hus. De var väldigt fint här även om de inte är någon som fixar till det. Det var här vi lovade varandra att vi skulle gifta oss nån dag och att vi skulle flytta in här så fort som Freja blir 18. Som hon blir i år.

Jag öppnade mina ögon. Läkarna står bredvid mig med ett leende på läpparna. Dem lyckades jag kan få gifta mig med Freja. Jag kan få vara med min älskade till sist.
-         Eric den här är till dig, säger min sköterska. Hon ger mig en lapp med mitt namn på kuvertet.
Jag öppnade den och började läsa.
Hej älskling.
Mina hjärtslag är för dig, mitt hjärta slår i sin rytm för att du alltid fanns där för mig och nu är det exakt vad jag ska göra för dig.
Kommer du ihåg dagen vi lovade varandra att vi skulle gifta oss, flytta in tillsammans, leva tillsammans utan nåt ont. Kommer du ihåg hur mycket det huset betydde för mig. Det var inte för att de var fint det var för att det har en bakgrund, min mormor och morfar bodde där när jag var liten och dem sa alltid till mig att man måste våga riskera allting för kärleken. Det är det jag gjorde jag riskerade att bli nunna för att få vara med dig min älskade. Och nu ska jag riskera detta igen. Jag kommer riskera att aldrig se dig igen, för du behöver ett hjärta. Jag vill att du lovar mig att du flyttar in i vårt hus, och att du försöker gå vidare. Snälla gör det för mig. Jag behöver veta att du kan må bra utan mig. jag kommer nu ge dig mitt hjärta Och på ett sätt kommer jag alltid vara med dig nu i vårat hjärtas slag. Jag kommer dansa i himlen till vårat hjärtas rytm. Jag älskar dig Eric Person. Glöm mig aldrig.
Mvh din älskade Freja Rose

// DT

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Digit! 2021 prisutdelning

Min vän Jorden måste jämt snurra utan någon pause.

Digit! 2021 rekord