Rymd


Jag vill gå djupare in i din rymliga rymd
Att titta på rotationen av dina tankar om all existens
Längtar efter att förstå dina krypterade meddelanden
Som fontäner som orsakar tinnitus i örat
Tystnaden gillar jag inte längre
Jag exploderar av längtan med bleka ögon
Mitt tålamod är slut, förvåningen låste in mig
Ömka mig! jag smälter här
Nyfikenheten har bränt mig
Och mina nerver är på väg att förgås
På ett ögonblick, svaret gnistrande kom
Vänta! Borde jag skapa kontakt?
Borde jag höja min röst?
Stunder, mitt hjärta slår parallellt med väggklockan
Min rymd är inte längre tom, den är full av min utandade luft
Tystnad, tick violetta väggklocka så snabbt
Tankar lindade runt överallt, hörde hen mig?
Vem bryr sig? Ha! Jag öppnar mitt fönster
I hopp kyler luften flöden av besvikelser
Verandan är stökig och dammet täcker teleskopet
och vår grannbarns röst skickar vibrationer som en jordbävning
Hans far är upptagen med att röja sly runt staketet
Hans mamma skvallrar med sin granne på ett språk som är otydligt
Låter som valens språk, båda är utan öron det som är tydligt
Jag vänder mig till mitt sovrumsfönster
Där värme och meditation är i enighet
Där den fria rymd existerar med full andlighet
Genom teleskoplinsen, genom linsjustering
ser tydligt världens rymd, känslan av svindeln som ska kidnappa mig
Plötsligt, himmelens färg förändras
En galaktiskt resenär med silverfordon fångade mig
Vänd sig mot mig barfota
Då öppnade jag min mun, du är väldigt attraktiv kära främling
Med entusiastiska ansiktsdrag
Med upphöjda ögonbryn som antyder till flyger
Vilken djärvhet? Fröken!
Tempelpsalmer i min rymd, rymlig fantasi och möjligheten av din existens Sir
Med en stammande tunga
Jag är här för dig enligt mina kriterium
Enligt din begäran att lösa ålderns mysterium
Mina läppar skakar, fordonet tar oss bort
Hur har världen blivit så transparent?
Här ser stjärnorna skydda rymdens ingångar
Planeterna flyter, universumets kod på väg att dyka upp
Jag korsade flera galaxer
Ingen bad mig om en enda pass
Rymden verkar generös på nollbegränsningar
Med all arrogans mitt minne antyder till mig
Antyder om den labyrint som innehåller min historia, min härkomst
Rymden är mysig varm
min resekamrat är tyst som en vägg
Med en skarp röst blandad med grovhet
Min trumhinna är snart rivande
Big bang  Big bang
Ljudet fortsätter, du kommer inte att nå Gud med detta fordon
Inga skrifter i rymden att läsas
inget tal från min rymd att höras
Inget hörs från ditt rymd att förklaras
Kompassen är trasig, universum började rulla
Tik tok, klockan är inte trasig. Bara vakuum igen till min rymd
Big bang Big bang Tizzz
 Ljudet av väckarklockan väckte mig
Kallt väder
 gardinerna som flyger
Det öppna fönstret släppte in löven, vad det kan antyda?
Min privata rymd levde inte frälsning det vad kan det betyda

S M

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Digit! 2021 prisutdelning

Min vän Jorden måste jämt snurra utan någon pause.

Digit! 2021 rekord