Förbjuden kärlek?



Jag hör skrikande ljud som vanligt det är min pappa och min storebror som bråkar om matchen de tittar på, båda hejar på olika lag och det blir mycket bråk efter matchen. Jag är så trött på allt skrikandet, jag har faktiskt också ett liv. Jag ska upp 06.00 för att hinna med tåget till skolan, som nästan alltid är försenat.

Jag önskar att min mamma var här för då hade det varit annorlunda, vi hade kunnat göra massa saker tillsammans och inte behöva lyssna på massa skrik om fotboll. Precis när jag somnat om så hör jag ännu ett skrik, jag har fått nog. Så jag går ut till balkongen upp på taket och jag sätter mig och kollar mot grannens hus, där ser jag David sittande med sin Ipad som vi fått i skolan.

Han är så perfekt i sin vita skjorta. Jag och David har varit kompisar sedan dagis och vi går fortfarande i samma klass. Alla tjejer är helt galna i honom, han är skolans snyggaste kille.

Helt plötsligt ser jag honom titta på mig, jag blir helt röd i ansiktet och tittar bort så fort jag kan. Det är inte så att jag tittar in i hans hus, det var ju bara blicken som stannade till. Han vinkar åt mig och ler lite, jag vinkar tillbaka och ler lite pinsamt. Jag går in i rummet igen.

Dagen efter är mitt tåg försenat som vanligt, när jag kommer fram till skolan springer jag till min lektion och ber om förlåtelse för att jag kommit för sent.

- Johannes du är sen igen säger läraren med en mörk och djup röst.

Jag sätter mig vid David och frågar honom vad vi ska göra men han verkar ha fullt upp med tjejerna, så jag försöker jobba lite själv. Efter lektionen går jag till matsalen med min bästa kompis Tobbe. I matsalen hör vi att alla pratar om skolfesten som är ikväll. Jag ska få skjuts av David och hans pappa eftersom min pappa ska jobba ikväll. Det kommer vara värsta bilresan i hela mitt liv eftersom vi inte har pratat om gårdagen när jag tittade in i hans rum.

Efter skolan tar jag tåget hem. När jag kommer hem så är det helt tyst och skönt, jag hör inget skrik. Jag försöker hitta något att ha på mig till festen ikväll. Det är så svårt att bestämma sig, - ska jag ha den rosa skjortan eller den blåa?

Till slut blev det den rosa skjortan som är köpt på Zara. Senare på kvällen när det är dags för fest tar jag en snabb dusch och går ut till bilen. Utanför står David och väntar på sin pappa, han ser helt perfekt ut. Jag rodnar och hälsar lite tyst. Han svarar Tjenare precis som han alltid brukar göra, och precis då gick pinsamheten bort men ändå finns den kvar någonstans inom mig. Sedan kommer Davids pappa och vi sätter oss i bilen och åker till skolan. När vi är framme går både jag och David åt olika håll, han går till tjejerna och jag till Tobbe. Vi tar en dricka och sätter oss vid ett bord vid sidan av dansgolvet. Där tittar vi på alla andra som dansar, den enda snygga kille jag ser är David. Han dansar med massa tjejer runt om sig, jag önskar att han kunde se på mig på samma sätt som jag ser på honom.

Senare på kvällen då alla börjar ta sig hemåt, kommer David fram till mig och sätter sig på stolen utan att säga något. Han tittar på mig med en djup blick, jag frågar när vi ska åka hem han tar en klunk av sin läsk och frågar mig varför jag inte dansar. Jag svarar.

     Jag: Jag kan inte dansa och dessutom har jag ingen att dansa med.
     David: Du kan dansa med mig.

Jag ler stort och vi går mot dansgolvet, vi står med ganska stort mellanrum bredvid varandra. Jag tror inte att han vill stå så nära och dessutom skulle alla undra vad vi håller på med.

Han tar min hand och drar ut mig ur skolans gymnastiksal, vi går bakom byggnaden och jag frågar vart vi ska gå, han svarar.

     David: Vi ska dit ingen ser oss.

Jag får tusen tankar samtidigt, jag undrar om vi ska kyssas? Gillar han mig? Vad ska vi göra?
Vi ställer oss bakom en buske och där står han och tittar på mig och ler lite. Jag frågar vad vi gör här, han svarar.

     David: Är inte det här det du vill?
     Jag: Men hur visste du att..
     David: Shh, jag vill att du ska veta att du inte är ensam.

Han kysser mig och vi står där ensamma. Det är precis som en dröm.



av Melina P

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Digit! 2021 prisutdelning

Min vän Jorden måste jämt snurra utan någon pause.

Digit! 2021 rekord