Förbjudna drömmar


Jag ser ner på den gulnade plastmattan med små fula fläckar på. Jag måste bort. Det luktar svagt utav spyor och högljudda skrik hörs runt omkring mig. De ena efter de andra dammar i marken med höga brak. Huvudvärken är molande, tryckande och nästan outhärdlig. Jag vill aldrig att min tid skall bli kommen.
Jag ser smutsen, dammet och skiten trängas längst med väggarna i hörnen. Lukten i rummet ger mig kväljningar, jag är nära på att kräkas själv. På tapeterna trängs flottfläckarna med varandra och skvätten ifrån frityroljan ligger som ett täcke över 70-tals spisen i det andra hörnet.

Jag ser på den smutsiga tallriken på bordet framför mig, jag funderar på om den blev diskad innan nästa portion lades upp. En sörja av diverse saker ligger sparade i en klump likt kattmat på mitten. Jag ser hur det petas i sörjan med skeden innan nästa tugga laddas och förs in i det slem-fyllda gapet.
Svetten rinner längst med rygg och nacke, paniken börjar smyga sig på. Nu är det inte långt kvar. Jag slänger mig ut genom ytterdörren, hulkar och hostar. Min mage töms på sitt innehåll och jag vaknar med ett ryck.

Tankarna är påträngande. Gång på gång funderar jag över vad som är fel på mig. De är bara barn, inget farligt, inget äckligt. Jag skäms över mina känslor att vara så fruktansvärt äcklad över något dylikt i drömmarnas värld. Tänk om någon visste?

En annan tanke som återkommer är VARFÖR drömmer jag det här? Jag har aldrig haft problem med varken bebisar eller barnfamiljer. Det är helt förbjudet i dagens samhälle att tycka och tänka på detta vis. Det är som en oskriven lag. Man äcklas inte utav bebisar och skulle man nu råka göra de så resonerar förmodligen de flesta att man inte har riktigt alla hästar i stallet.

Men ändå så har vi alla haft dem i någon form.. De förbjudna, otyglade drömmarna som smyger sig på under nattens sena timmar när vi ligger där som mest mottagliga för alla sorters tankar som vill passera vårt tankesystem. Många förbjudna tankar som inte är acceptabla någonstans men som ändå inte går att förhindra. Man skäms i sin tysthet.

Otrohet, mord, rån, knark eller bebishat... vad ska nästa natt bjuda på för förbjuden hemlighet?



av Amanda F

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Digit! 2021 prisutdelning

Min vän Jorden måste jämt snurra utan någon pause.

Digit! 2021 rekord