Vi var allt

Glädjen, kärleken, vänskapen, ilskan
Det vi hade var sant.
Kan minnas hur kroppen fylldes av allt
Men att tänka tillbaka får mig att känna
Hur vi var, det inga andra någonsin kunde bli
Hur allt som vi gjorde egentligen kunde hända
Med dom känslor vi höll inuti.

Tiden den gick, allt var redan klart
Men vi låtsades att det var precis som vid start
Att inget var borta, allt som förut
När vi båda visste att det redan var slut
Önskar ändå att vi låtsats mer,
Hade aldrig blivit tvingat att se
Hur allt som vi var, allt som vi sa
Inte skulle betyda något idag
Egentligen var vi nog allt det där
Som dom runt oss kallade kär
Men var är kärleken då?
Och vi svor att minnas ändå
Är ändå glad, för tiden vi fick
Alla misstag vi begick
Gjorde det tillsammans, alla rätt och fel
Och kan aldrig säga, hur tacksam jag är för det
För i slutet nu när jag ser tillbaka
Ångrar jag inget, börjar bara sakna
Minnena vi har, allt som vi sa, allt det vi var
Betyder något idag.
Även om det ekade tomt ett tag, är jag glad för varenda dag
Tiden jag tog att inte va din
Och att vi fick gå, tillsammans då
Från att vara allt
till ingenting.


Linnéa O

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Digit! 2021 prisutdelning

Min vän Jorden måste jämt snurra utan någon pause.

Digit! 2021 rekord