Tvärtom

Tvärtom.

Tvärtom till tvärtom är samma.

Samma kan vara likadant.

Tvärtom till likadant är olika.

Olika är vi.

Olika som dag och natt.

Men jag älskar dig ändå.

Älskar dig även fast vi är tvärtom.

Älskar dig även fast du är solen och jag är månen.

Ditt ljus reflekteras på mig och får mig att verka ljusare.

Ljus när jag egentligen är tvärtom.

När jag tänker på det är det konstigt.

Varför skulle du vilja vara med någon som är din motsats?

Någon som jag.

Någon som gör dig mörkare.

Men samtidigt tänker jag tvärtom.

Att vilken tur jag har som får vara i ditt ljus.

För vad är månen utan solen?

Osynlig.

Men du gör mig synlig.

Självklart kan inte mitt ljus mäta sig med din strålande glans.

Men jag nöjer mig.

För nu är jag synlig istället för tvärtom.

Jag älskar sättet du får mig att lysa upp inombords.

Jag älskar att du visar att du blir glad av min närvaro.

När jag är tvärtom.

Jag är mörk och du är ljus.

Jag är månen och du är solen.

Jag älskar att du är min bästa vän för tänk om du inte var min sol och allt var tvärtom.




Caroline K

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Digit! 2021 prisutdelning

Min vän Jorden måste jämt snurra utan någon pause.

Digit! 2021 rekord