Hela världens rymd


Min Rymd. Min frizon. Min plats i världen där jag helt kan slappna av.
För att komma dit måste man gå till den plats där natt och dag möts.
Där månen och solen slås samman och inget ont kan nå oss.
Under ett ögonblick hamnar jag i min frizon.
Där har tiden stannat och plats existerar inte.
Oändligt med Rymd.
När det finns för mycket val, men för få möjligheter.
Det är då jag flyger över månen till den plats där jag kan andas fritt.
När jag kommer tillbaka vilar jag på ett lugn. 
Då har jag sett stjärnor dansa över himlavalvet.
Jag har sett solar komma och försvinna. 
Där har jag kunnat blunda och se att det kommer en dag imorgon också. 
På denna plats finns inga problem, detta är bara vackert.
Jag hoppas att en dag kunna ta med dig hit.
Hit, där solen lyser som starkast och du får vara precis som du vill. 
Att detta en dag ska bli våran plats. 
Våran frizon. 
Våran Rymd.

A B

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Digit! 2021 prisutdelning

Min vän Jorden måste jämt snurra utan någon pause.

Digit! 2021 rekord