Efter att du försvann

 

En vecka efter att du försvann kändes allt bara tomt. Jag grät inte, jag var inte ledsen och inte glad. Jag fortsatte som vanligt medans alla runt omkring grät och frågade mig om jag bara inte skulle släppa ut det. Det var som om du inte riktigt var borta än. Ibland kom jag på mig själv med att sitta i vardagsrummet och vänta på att du skulle dyka upp i dörröppningen. Jag väntade på att du skulle komma tillbaka. Mitt hjärta förvrängde något som gjorde för ont för att acceptera. 

 

En månad efter att du försvann var jag förstörd. Allting påminde om dig och varje tanke på dig fick mig att bryta ihop. De kunde gå dagar i sträck utan att jag klev upp ur sängen. Jag åt inte, sov inte, jag bara grät. Folk brukade turas om att ta hand om mig. Se till så att jag handlade mat och duschade. Mina vänner sa till mig att försöka gå vidare, men hur skulle jag någonsin kunna göra det? Mitt hjärta var för alltid krossat, hur skulle jag någonsin må bra igen?

 

Ett halvår efter att du försvann var jag arg. Jag slutade besöka din grav, slutade gråta över dig. Jag skyllde all den ledsamheten jag känt på dig. För hur kunde du? Hur kunde du påstå att du älskade mig så många gånger och sen göra något sånt här? Hur kunde du bara försvinna sådär, utan att varna mig, utan att göra mig redo för det? Hur kunde du bara ge upp och lämna mig alldeles ensam kvar? Jag berättade för mina vänner att jag inte saknade dig längre. Att jag gått vidare och att jag skulle glömma dig. 

 

Ett år efter att du försvann känns allting äntligen okej igen. Jag kommer aldrig kunna känna precis som jag gjorde innan dig igen. En bit av mig försvann med dig, en bit som jag aldrig kommer få tillbaka. Jag kommer alltid sakna dig, men nu kan jag i alla fall kolla tillbaka på mina minnen med dig och känna mig glad. Jag väljer att komma ihåg de bra tiderna. Jag väljer att komma ihåg då du gjorde frukost på sängen till mig och då vi körde till stranden och badade mitt i natten. Inte de gånger du stängde in dig i vårt sovrum och vägrade prata med mig. Eller de gånger då du skrek åt att du hatade mig och ville att jag skulle dö. Jag väljer att komma ihåg det vi hade innan allt gick utför. Jag väljer att känna mig glad när jag tänker tillbaka på den tiden jag hade med dig. Långsamt går jag vidare och långsamt kommer mitt liv sluta betyda bara om dig. Långsamt hittar mitt hjärta nya saker att älska och slutar endast skrika om att få dig tillbaka. Någon gång långt in i framtiden så kommer jag kanske till och med kunna älska någon annan som jag älskade dig. 

D E

 

 

 

 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Digit! 2021 prisutdelning

Min vän Jorden måste jämt snurra utan någon pause.

Digit! 2021 rekord